USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

 

1. Miten nopeasti saan tuotteeni?

Pyrimme aina lähettämään kaikki tilaukset 24 tunnin sisällä ostohetkestä. Jos tilaat arkipäivänä ennen klo 11:00 Postnordilla ja ennen klo 12 Postilla, lähetämme tilauksen samana arkipäivänä.

  • Posti kuljettaa paketin perille 1-3 arkipäivässä (yleensä 1-2 päivässä). Tilaukset arkipäivisin ennen klo 12, lähtevät matkaan samana arkipäivänä
  • PostNord kuljettaa paketin perille 1-4 arkipäivässä. Tilaukset arkipäivisin ennen klo 11, lähtevät matkaan samana arkipäivänä.
  • Posti Express-paketti: Tilaukset arkipäivisin ennen klo 13, ovat perillä seuraavana arkipäivänä (Ahvenanmaahan ja jotkut paikkakunnat Pohjois-Suomessa saattaa kestää 2 arkipäivää). Express-pakettiin kuuluu yksi jakeluyritys. Jos vastaanottaja ei ole paikalla, Posti jättää saapumisilmoituksen ja vie paketin lähimpään vapaana olevaan noutopaikkaan.
  • Posti Kotipaketti: Toimitus kotiovelle 1-2 työpäivässä. Sovittavat toimitusajat vaihtelevat alueittain klo 9–21 välillä. Voit itse valita sinulle parhaan toimitusaikavälin OmaPosti-sovelluksella.
  • PostNord Kotitoimitus: Toimitus kotiovelle sovittuna ajankohtana 1–3 päivässä. Suurimmissa kaupungeissa reaaliaikaisesti seurattavat toimitukset myös iltaisin. Muokkaa toimitusta sinulle sopivammaksi PostNord-sovelluksessa.
  • Nouto Siuntiosta: Tilaukset arkipäivisin ennen klo 12, voi noutaa samana arkipäivänä varastoltamme Siuntiossa. Saat ilmoituksen kun tilaus on valmiina noudettavaksi. Tilaukset voi noutaa arkipäivisin klo 8.30-16.30 välisenä aikana.

2. Paljonko toimitus maksaa?

PostNord noutopisteeseen 5,20€

Postipaketti noutopisteeseen 5,20€

Posti Express-paketti 10,99 €

PostNord Kotitoimitus 10,99€

Posti Kotipaketti 11,99€

Nouto Siuntiosta on ilmaista.

Ilmainen toimitus yli 99€ ostoksiin.

 

3. Miten teen palautuksen?

Tarjoamme 30 päivän palautusoikeus lakisääteiseen 14 päivän peruutusoikeuden sijaan.

Huomioi, ettei palautusoikeus koske:

  • Elintarvikkeiksi luokiteltuja tuotteita
  • Kosmetiikkaa tai hygieniatuotteita (esim. meikit, piilolinssit, peruukit, kasvomaskit)
  • Ostajan toiveiden mukaan valmistettuja tai tilattuja tuotteita
  • Outlet-/ale-tuotteita
  • Palautusoikeus ei koske yrityksiä.

HUOM! Palautettavan tuotteen on oltava alkuperäispakkauksessaan, käyttämätön ja myyntikelpoinen. Muutoin emme voi hyväksyä palautusta.

 

Palautustavat:

Voit valita seuraavista tavoista palauttaa tuotteet:

1. PostNordin tai Postin kautta:

  • Pakkaa avaamattomat tuotteet huolellisesti laatikkoon.
  • Liitä mukaan kuitti tai lappu, jossa on tilausnumerosi ja nimesi.
  • Palautus PostNordin kautta: Käytä tilauksen mukana tulevaa palautusosoitekorttia ja vie paketti PostNordin noutopisteeseen ilmoittaen sen olevan asiakaspalautus.
  • Palautus Postin kautta: Kirjoita paketin päälle "ASIAKASPALAUTUS 656886" ja vie se Postin noutopisteeseen ilmoittaen sen olevan asiakaspalautus.
  • HUOM! Säilytä kuitti palautuksesta, kunnes olet saanut meiltä rahanpalautuksen.


2. Suoraan varastollemme Siuntioon:

  • Palauta tuotteet arkisin klo 8.30 - 16.30 välisenä aikana.
  • Palautuskustannus on ilmainen, kun tuot tuotteen suoraan varastollemme Siuntioon.

 

Palautuskustannukset:

  • Palautukset Postin ja PostNordin kautta veloitetaan 4.99 €.
  • Palautukset suoraan varastollemme Siuntioon ovat ilmaisia.
  • Palautuskustannukset vähennetään hyvitettävästä summasta.
  • Kokonaisesta palautuksesta hyvitämme alkuperäisen tilauksen toimituskulut, mikäli olet valinnut tilaushetkellä halvimman toimitustavan.
  • Maksuhyvitys palautuksesta tehdään tilauksella käytetyn maksutavan mukaan.

 

Huomioitavaa:

  • Noutamaton paketti ei ole sama kuin asiakaspalautus. Noutamatta jätetystä paketista veloitamme 10 € toimitus- ja palautuskuluja.
  • Jos tuotteet palautetaan meille virheellisen osoitetiedon tai yhteystiedon takia, emme korvaa toimituskuluja, vaan laskutamme ne kuljetusyrityksen voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Asiakas on vastuussa siitä, että kaikki tiedot kassasivulla täytetään oikein ennen tilauksen hyväksymistä; tähän kuuluu muun muassa osoite, yhteystiedot kuljetusyrityksen ilmoituksia varten (puhelinnumero ja sähköpostiosoite), toimitustapa ja noutopaikka.
  • Saat sähköposti-ilmoituksen palautuksen käsittelystä.
  • Maksunpalautus suoritetaan tilauksessa käytetylle maksutavalle.
  • Palautettavan tuotteen on oltava alkuperäispakkauksessaan, käyttämätön ja myyntikelpoinen!

 

4. Tuotteen vaihto

Jos haluat vaihtaa tuotteen, tilaa uusi tuote osoitteesta mydreamday.fi ja palauta aiemmin saamasi tuote noudattaen palautusohjeita, jotka löydät kohdasta "Miten teen palautuksen

 

5. Reklamaatio

Mikäli olet saanut väärän tuotteen, väärä tuotteiden määrä tai tuotteessa on virhe, tulee sinun ilmoittaa asiasta välittömästi sähköpostilla osoitteeseen: asiakaspalvelu@mydreamday.fi.

  • Ota meihin yhteyttä heti, kun huomaat tuottenvirheen, mutta viimeistään 2 kuukauden sisällä.
  • Ilmoita viestissä tilausnumeron sekä kirjoita selkeän selityksen viasta.
  • Pakkaus- ja tuotevaurioista ja tuotevirheestä tulee ottaa kuvat ja liitä ne sähköpostiin. Ota kuvat niin että koko tuote näkyy kuvassa ja vaurio on selvästi nähtävissä. Kirjoita myös selkeän selityksen viasta. 
  • Älä lähetä virheellisiä tuotteita meille ennen kuin olet ollut yhteydessä asiakaspalveluumme.
  • Jos tuote on vahingoittunut kuljetuksen aikana tai on toimitettu väärin, siitä tulee ilmoittaa meille 7 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta.

Asiakaspalvelumme käsittelee reklamaatiosi ja ottaa sinuun yhteyttä mahdollisimman pian. Mikäli tuotteen virhe arvioidaan valmistusvirheeksi tai kuljetusvaurioksi, hyvitämme luonnollisesti toimituskulut, palautuskulut sekä tuotteen hinnan palautuksen yhteydessä.  Jos tilauksessa on reklamoidun tuotteen lisäksi muita tuotteita, emme hyvitä alkuperäis toimituskulut. Jos palautuat reklamoidun tuotteen, on tärkeää että säilytät palautuskuitin, kunnes olemme käsitelleet reklamaatiosi. Mikäli hyväksyt mahdollisen hinnanalennuksen ratkaisuksi, luovut reklamaatio- ja palautusoikeudesta korvatun vian suhteen.

 

6. Onko teillä myymälää?

Meillä ei ole kivijalkakauppaa tai showroomia. Tuotteitamme voi ostaa ainoastaan verkkokaupastamme osoitteessa mydreamday.fi. Verkkokaupasta tehtyjä tilauksia on mahdollista noutaa noutopisteeltämme, joka sijaitsee varastomme yhteydessä Siuntiossa. Tällöin valitse kassasivuilla toimitustavaksi 'Nouto'.

 

7. Miten maksan tuotteista?

Maksuliikenteestä vastaavat Paytrail, Klarna sekä PayPal. Eli käyttössäsi ovat kaikki suomalaisten pankkien verkkopankit, Visa, Visa Electron, Mastercard, Eurocard ja American Express -maksukortit sekä lasku- ja osamaksutapoina Jouston ja Collectorin ("Lasku, osamaksu" -logo kassalla). Tämän lisäksi voit käyttää mobiilimaksutapoja Mobile Pay ja Siirto tai vaihtoehtoisesti PayPal.

Klarnan avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä. Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat Klarna-lasku (Maksa myöhemmin) ja osamaksu (Pilko se).

 

My Dream Day maksutavat

 

8. Voinko tehdä ostoksia rekisteröitymättä?

Kyllä, mydreamday.fi -verkkokaupassa voit tehdä ostoksia rekisteröitymättä. Tilauksen yhteydessä voit myös helposti rekisteröityä asiakkaaksi. Kirjautumalla sisään omilla tunnuksillasi näet tehdyt tilauksesi, voit seurata tilauksesi etenemistä, sekä voit halutessasi tilata uutiskirjeen, josta saat ensimmäisten joukossa tietoa uusista tuotteista, kampanjoista ja kilpailuista.

 

9. Voinko lisätä tuotteita vaikka tilaukseni on jo tehty?

Jos tilaustasi ei ole vielä lähetetty voit tehdä uuden tilauksen tuotteilla joita haluat lisätä, valitse kassalla "Lisäys aiempaan tilaukseen". Yhdistämme tilaukset ja kaikki lähtee samassa paketissa. Tarkista ensin, ettei tilaustasi ole jo lähetetty, lähetämme aina lähetysvahvistuksen sähköpostitse (tarkista myös roskaposti). Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@mydreamday.fi).

 

10. Voinko poistaa tuotteita tilauksestani?

Tämä on mahdollista kunhan tilausta ei ole vielä käsitelty. Ota yhteyttä asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@mydreamday.fi) ja ilmoita tilausnumerosi sekä muutokset niin vastaamme mahdollisimman nopeasti.

 

11. Haluamani tuote on loppu varastosta, milloin se on taas saatavana?

Pyrimme aina mahdollisimman nopeasti lisäämään varastosta loppuunmyytyjä tuotteita. Tuotesivulla voit kuitenkin tehdä varastovahdin, joka ilmoittaa sinulle sähköpostitse kun tuote on taas saatavana.

 

12. Onko My Dream Day suomalainen yritys?

Kyllä, My Dream Day on osa OIDO Oy Ab joka on täysin suomalainen perheyritys.

 

13. Onko My Dream Day turvallinen?

Kyllä, koko sivusto on SSL-suojattu eli tietoliikenne on salattu, ja tietysti myöskin maksutapahtumat.

 

14. Voivatko yritykset tilata My Dream Day:ltä?

Tietysti voivat! Kassalla voi täyttää yritystiedot ja valita sopiva maksutapa.

 

15. Voinko noutaa tilaukseni?

Kyllä! Tilaukset arkipäivisin ennen klo 12, voi noutaa samana arkipäivänä varastoltamme Siuntiossa. Saat ilmoituksen kun tilaus on valmiina noudettavaksi. Tilaukset voi noutaa arkipäivisin klo 8.30-16.30 välisenä aikana.

 

16. Onko My Dream Day testattu elintarvikemyyjä?

Kyllä! Elintarvikemyyjänä kuulumme elintarvikevalvonnan piiriin ja viimeisin Oiva raportti löydät tästä.

 

17. Millä kielellä saan palvelua?

Palvelemme suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Autamme mielellämme jos sinulla on kysyttävää!